۱۳۸۸ فروردین ۵, چهارشنبه

وقتی همه خوابیم

دیروز با یکی از دوستانم فرشاد، فیلم "وقتی همه خوابیم" بهرام بیضایی را رفتیم. بگذارید ابتدا آخرش را بگویم که خیلی از فیلم لذت بردم. پیش تر، نقد سهیل و نوشته ی پدرش را درباره ی این فیلم خوانده بودم. فیلم را که دیدم، بسیار شوکه شدم، چرا که از آنچه که تصور داشتم خیلی بهتر بود و مدتها بود فیلم به این خوبی را در سینما ی ایران ندیده بودم.

فیلم خیلی گیرا بود. فیلمفارسی های امروز را هجو می کند و فرآیند هایی که منجر به ساختن چنین فیلم های مبتذلی می شود.از نکته های جالبی که دیروز من دیدم، این بود که خود بیضایی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت و شاید وقتی فیلم را می بینیم می توانیم بگوییم که طبیعی ست.

شخصاً این فیلم را به همه توصیه می کنم ببینید، و نقد دوستم سهیل و نوشته ی محمدآقازاده را نیز درباره ی این فیلم بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر